Guvernul Republicii Moldova

BIROUL RELAȚII CU DIASPORA

A A A

Start înregistrarea la Congresul Diasporei, ediția 2021

În perioada 20-22 august, curent, se vor desfășura în format online, evenimentele dedicate Zilelor Diasporei și Congresului Diasporei, ediția 2021. Pe parcursul celor trei zile, participanții vor avea posibilitatea să urmărească și să asiste la un șir de sesiuni, structurate pe teme și domenii de interes pentru membrii diasporei, dar și activități culturale în care va fi reflectată activitatea Asociațiilor și a Comunităților de moldoveni din afara țării.

 

La deschiderea Congresului va participa conducerea de vârf a țării, dna Maia Sandu, Președintele Republicii Moldova, dna Natalia Gavrilița, Prim-ministru al Republicii Moldova, dar și reprezentanți ai ministerelor, agențiilor și parteneri de dezvoltare.

 

Precizăm că, pentru prima dată oficial, din comitetul organizatoric al Congresului și Zilelor Diasporei fac parte și conaționali stabiliți în afara țării. Aceștia s-au înregistrat în prealabil, în baza unui formular elaborat și distribuit de echipa Biroului relații cu diaspora.

 

Temele și subiectele de discuție din cadrul atelierelor de lucru sunt următoarele:

-         Platforme și politici destinate diasporei;

-         Sesiune de comunicare a Guvernului cu Diaspora;

-         Forme de colaborare Diasporă-APC/APL;

-         Programe de dezvoltare la nivel local cu implicarea diasporei;

-         Sesiune cu deputații din diasporă;

-         Servicii electronice pentru diasporă;

-         Servicii consulare;

-         Programe și inițiative culturale și educaționale;

-         Instrumente financiare și oportunități de afaceri;

-         Legătura migrație – schimbări climatice – promovarea investițiilor în afacerile

          „verzi”.

 

De asemenea, menționăm că, la 19 august curent la ora 19:00, Biroul relații cu diaspora, în colaborare cu Asociația Națională a Trainerilor Europeni va lansat cursul de instruire, dedicat profesorilor din Centrele Educaționale ale Diasporei, acesta fiind la a treia ediție și se va desfășura online prin skype.

 

Agenda evenimentelor va fi publicată ulterior.

 

Vă invităm să vă înregistrați pentru participarea la discuțiile din cadrul sesiunilor de lucru, care vor avea loc pe platforma zoom, completând formularul la următorul link: https://forms.gle/Q8udiUEpuYr33vWC7