Biroul pentru relații cu diaspora și Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), Misiunea în Republica Moldova, anunță concurs pentru ocuparea poziției de Consultant Național în Comunicare în cadrul proiectului ”Consolidarea migrației și dezvoltarea cadrului instituțional în Republica Moldova”, finanțat de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) și implementat de OIM.
Consultantul Naţional în Comunicare va activa sub supravegherea generală a BRD şi OIM şi va fi responsabil pentru realizarea activităţilor de comunicare cu membrii diasporei, instituțiile mass-media și partenerii de activitate, asigurînd informarea cu privire la activitatea Guvernului în domeniul relaţiilor cu diaspora.
În special, consultantul va fi responsabil pentru:
- Promovarea activității BRD și extinderea audienței în diasporă;
- Elaborarea comunicatelor de presă privind evenimentele publice ale BRD şi diseminarea lor în mass-media;
- Organizarea conferinţelor de presă, briefing-urilor, interviurilor şi declarațiilor pentru presă ale BRD;
- Elaborarea materialelor informative pentru resursele informaționale ale BRD și diseminarea acestora, în colaborare cu echipa BRD;
- Monitorizarea permanentă a informațiilor din mass-media locală și internațională cu și pentru diasporă;
- Asigurarea legăturii cu omologii de comunicare la nivel național și internațional;
- Consiliere și suport angajaților BRD în orice chestiuni legate de comunicarea cu reprezentanții diasporei și a partenerilor naționali și internaționali;
- Participarea, în limita competenţelor, la elaborarea şi implementarea Strategiei de comunicare a Guvernului cu diaspora.
Cerințe de raportare: Consultantul va activa în strînsă legătură cu echipa BRD și va raporta periodic șefului BRD și OIM evoluția comunicării și a activităților relevante desfășurate de către Guvern și diasporă.
Cerinţe de bază de eligibilitate:
- Deținerea cetățeniei Republicii Moldova;
- Cunoaşterea limbii române și ruse;
- Cunoașterea limbii engleze va constitui un avantaj.
Calificările necesare (studii, experienţă şi abilităţi)
Studii: Superioare, de licenţă sau masterat, în domeniul comunicării, jurnalismului sau relațiilor publice.
Experiență profesională:
- Minimum 2 ani în domenii relevante (relații publice, mass-media, comunicare);
- Experiență de activitate cu diaspora va fi considerată un avantaj.
Cunoștințe:
- Microsoft Office;
- Tehnica audio (camera video/ foto, reportofon);
- Cunoștințe de bază privind publicarea informațiilor pe resursele media online.
Abilități: planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză și sinteză, argumentare, prezentare, comunicare eficientă în echipă, optimizare a resurselor existente.
Atitudini/ Comportamente: imaginație, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, spirit de inițiativă, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Durata contractului: 6 luni.
Metoda de aplicare: Persoanele interesate pot transmite CV-ul şi scrisoarea de motivaţie, prin email, la hrchisinau@iom.int pînă la data de 20 septembrie 2015, ora locală 23:59, cu referință la acest anunţ.
Doar persoanele selectate vor fi contactate. Pentru informație suplimentară, puteţi contacta: +373 22 23 29 40, 22 23 29 41 (extensia 121).