Guvernul Republicii Moldova

BIROUL RELAȚII CU DIASPORA

A A A

59 de tineri absolvenți moldoveni de peste hotare beneficiază de suport financiar și informațional pentru a reveni să lucreze acasă

Published on: Thu, 12/18/2014 - 16:05

CHIȘINĂU, 17 decembrie 2014 – În cadrul a două apeluri lansate de Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), în septembrie și octombrie 2014, peste 150 de tineri, absolvenții moldoveni, care au făcut studii în străinătate și doreau să revină temporar sau permanent în Moldova, au aplicat pentru a beneficia de suport informațional și financiar în vederea angajării în instituțiile private sau publice din Moldova. În urma evaluării formularelor de aplicare, o comisie comună formată din reprezentanți ai OIM și Biroului pentru Relații cu Diaspora a selectat un număr total de 59 de tineri, care, vor beneficia de suport financiar sub forma unor alocații lunare de 3000 Lei Moldovenești pentru o perioadă de până la 6 luni. Numărul aplicanților care beneficiază și vor beneficia pe durata implementării programului de asistență informațională privind oportunitățile de angajare pe piața muncii din Moldova, este de 157 tineri.


Reamintim că acest concurs a fost deschis pentru tinerii moldoveni, cu vârsta între 18-35 ani, cu studii superioare în străinătate, care doreau să revină temporar sau permanent în Moldova pentru a se angaja în instituții publice sau private. Au putut aplica tinerii care se aflau peste hotare sau care au revenit recent în țară, dar nu mai devreme de 1 martie 2014.


“Suntem convinși că programe de asemenea natură au un potențial mare de a atrage și canaliza talentele și entuziasmul tinerilor noștri care au făcut studii peste hotare. Țara are nevoie de viziuni noi, și speranța noastră este că acești absolvenți vor contribui la construirea unei Moldove noi - moderne, competitive și juste. Există numeroase programe de burse pentru plecarea peste hotare – dar a venit momentul unor proiecte și politici care ar oferi argumente și soluții pentru revenirea acasă. Le dorim un cald “bine ați revenit” și îi încurajăm să meargă pe calea asocierii în rețele sau asociații“, a spus Ghenadie Crețu, Coordonator programe, OIM.


În acest context, la data de 17 decembrie, 2014, OIM, în parteneriat cu Biroul pentru Relații cu Diaspora, Ministerul Tineretului și Sportului, Ministerul Educației și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, a organizat un eveniment de evaluare la mijloc de termen a programului dedicat absolvenților moldoveni din străinătate. La eveniment au participat atât beneficiari ai programului, cât și partenerii din rândul instituțiilor de stat și ONG. Dincolo de scopul evenimentului, care este de a cunoaște mai bine tinerii absolvenți și experiența acestora de revenire și încadrare în câmpul muncii din Moldova, programul este menit să faciliteze și să contribuie la crearea unei rețele a tinerilor absolvenți Moldoveni reveniți în țară.


"E plăcut să vedem că se întreprind eforturi pentru a ne încuraja să revenim acasă după studii. Programul OIM e mai mult decât o simplă bursă pentru mine. Acesta ne oferă un suport informațional pentru a facilita integrarea noastră în câmpul muncii. Iar în cadrul evenimentului de astăzi am avut ocazia să interacționez cu alți tineri reveniți acasă și să stabilesc noi relații" a menționat Ana Efros, beneficiară a programului.


Acest suport a fost oferit în cadrul proiectului: "Încurajarea parteneriatului public-privat pentru o dezvoltare economică durabilă în Moldova", finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Norvegiei și implementat de Organizația Internațională pentru Migrație, misiunea în Republica Moldova în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova. Obiectivul proiectului este de a aborda fenomenul exodului de inteligență prin promovarea transferului de idei noi și de abilități în procesul migrației tinerilor și mobilității academice.


Pentru informații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe Oxana Maciuca, Asistent migrație și dezvoltare, OIM Tel: (+373 22) 232940 (ext.113), E-mail: omaciuca@iom.int , www.iom.md.